torsdag 28 mars 2019

27 Mars



Tur ut med Pippi. 

Pelle och jag red på repgrimma, hade stick. 
Kollade fattningar efter vägen, var bra fäste. När jag bad om galoppen så valde jag att sitta ned och be honom. Jag gjorde mina faser och när han inte svarade tog jag hjälp av sticken på rumpan. Pelle körde ner huvudet och la energin uppåt, bockade inte men var tendens. Tog sticken och blockerade nosen och tog i tygeln. Gjorde om fattningen en spark bakut och sen galopp. Körde en fattning igen och gick upp i galopp utan kick. 

Blev stigen hem i skogen. Stannade in och väntade på Pippi, ville gärna gå fram men samma sak där var konsekvent efter att ha bett Pelle att inte gå fram. Blockerade med stick och sen var dte helt lugnt. La in lite godis när han stannade fint. För att få det mer positivt stoppen.  Gick jättebra, de var så duktiga. =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar