söndag 17 mars 2019

17 Mars



On line för Pelle.

Fortsatt med cirkling game. Tittar på hur Pelle cirklar, är som en ostbåge utåt. 
Jag har ingen draw, han vill hellre dra än att vara hos mig. Så lösa det är att bygga vidare på draw vilket vi har gjort nu de senaste dagarna. Göra ett mönster av cirkling game och köra på ett tag. Vilan inne hos mig kommer göra att han blir mer intresserad av mig. Utan av att jag drar i linan eller lockar. Nu ska även respekt sättas in, jag står still och Pelle rör sig. Tar ett par varv innan de börjar hajja och ställer frågan. 
- Men hallå varför gör du inget?- 

Idag kom den! När frågan ställs kommer jag inte ta in honom och belöna att han börjar tänka inåt. Istället sänder jag iväg honom igen. Det är där drawn kommer in. Många gör fel där och tar in istället, då får man en häst som sticker ut när man sänder dem och klampar in utan att man ber även ingen respekt. 

När man istället sänder dem igen så börjar de forma sig och hålla kolla på en. Nu då, nu, nu, nu, nu?? Man kör 1-2 varv till och sedan tar in och har en lååååång vila. Pelle fick också godis. 
Bryter mycket "antaganden" och att de måste tänka till själva när de travar på där ute. Nästa gång man sänder dom har man ett, öra och ett öga. Samt börjar de runda sig inåt =)

Efter cirkling game gjorde vi lite sideways mot. Att han ska gå sidleds mot mig, bra för att ställa upp sig när du ska hoppa upp och överlag.

Även tygeltag och soft feel, tycker han är bättre nu. Drar inte tyglarna ur handen lika fort. 


Rätt ruggit väder på em. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar